29/02/2020—01/05/2020

Wedstrijd Oooh!

Oooh zoekt beeldend kunstenaars voor groepsexpo rond verwondering

Kunstwerkt lanceert met Oooh een open call voor beeldend kunstenaars en slaat hiervoor de handen in elkaar met Netwerk Aalst, Stichting IJsberg (Damme) en Z33, Huis voor Actuele Kunst, Design en Architectuur (Hasselt). Kunstenaars kunnen tot 29 februari een werk indienen via het online platform Beeld, de winnaars krijgen een groepsexpo in een van de drie huizen. Oooh gaat op zoek naar verwondering en laat je met andere ogen naar de dingen kijken.

Een open call voor beeldend kunstenaars

Kunstenaars zijn meesters in verwondering: ze verruimen, vernieuwen of veranderen onze blik op de wereld rondom ons. Met Oooh roept Kunstwerkt beeldende kunstenaars in heel Vlaanderen en Brussel op om te tonen wat hen verwondert. Een schilderij, beeldhouwwerk, tekening, video of textielwerk: alle beeldende disciplines zijn mogelijk.

Een online én live jurering:

De selectie gaat niet over één nacht ijs Werken insturen kan tot 29 februari 2020 (middernacht). Vanaf 1 maart maakt een team van drie curatoren ( Pieternel Vermoortel voor Netwerk Aalst, Jan Moeyaert voor Stichting IJsberg, en Annelies Thoelen voor Z33 ) een eerste online selectie. De geselecteerde kunstenaars worden daarna uitgenodigd voor een tweede selectieronde: een live feedbackmoment waarbij ze hun werk kunnen voorstellen aan een uitgebreide jury.

Drie huizen, drie unieke expo's

Met de geselecteerde werken worden drie groepsexpo’s gebouwd in Netwerk Aalst, Stichting IJsberg (Damme) en Z33 (Hasselt). Drie unieke tentoonstellingen, die een roadtrip langs Aalst, Damme en Hasselt ongetwijfeld waard zijn. De expo’s lopen van 7 tot en met 24 mei 2020 en worden geopend met een feestelijk openingsmoment.

Deelname?

Wie wil deelnemen aan de open call, kan zijn werk insturen via Beeld.be. Dit gloednieuwe platform wordt gelijktijdig met deze open call gelanceerd door Kunstwerkt en Cera. Beeld biedt kunstenaars de kans om via een online profiel hun werk te laten zien en daarnaast toon- en creatiekansen te ontdekken. Tegelijk is het voor kunstliefhebbers de ideale plek om onbekende kunstenaars te ontdekken en te volgen.