GGG #9

GGG#9

24 september 2021 t.e.m. 20 maart 2022

Stichting IJsberg presenteert sinds jaren het literaire cross-over project ‘GGG’: Geschreven, Getekend en Gedrukt’. Schrijvers, dichters, illustratoren en beeldende kunstenaars werken samen en bevruchten elkaar met hun werk. Finaal mondt die samenwerking uit in een gedrukte en/of  tentoongestelde vorm waar dikwijls ook een lezing, open atelier of performance bij Stichting IJsberg aan verbonden is.

De GGG-route langs de Damse Vestingen maakt deel uit van dit project. In de nazomer en de vroege lente wisselt de inhoudelijke presentatie. Momenteel kan je op tien plekken langs deze route presentaties vinden van een samenwerking tussen dichters en beeldenmakers. Deze keer kadert onze GGG-route in het thema ‘Niemand is een eiland’ van het Kunstenfestival Damme. Tien gedichten, geschreven en geselecteerd door Bart Moeyaert, werden voorzien van illustraties gemaakt door tien verschillende illustratoren. Daarnaast zijn ze ook te beluisteren in onze luisterhoorns (in IJsberg en bij de kerk) en in de telefooncellen van ‘Dichter aan de lijn’ (in de Zustertuin naast IJsberg).

Je vindt al deze gedichten en hun bijhorende illustraties terug in een apart gedrukte bundel, die je samen met deze pocket-catalogus ontvangt bij aankoop van een ticket voor het Kunstenfestival. De poëzieroute GGG#9 zal te zien zijn tot en met 20 maart 2022. De GGG#9-parcours bundel is dan ook afzonderlijk te koop in onze boekshop (€ 3.-).