LIEFDE TUSSEN DE LIJNEN

Liefde tussen de lijnen is een meerdaags literair festival in het hart van Oostende. Stichting IJsberg vult de programmatie van de zaterdag en zondag van het festival met boeiende invulling vol kruisbestuivingen en verbindingen tussen de deelnemende auteurs, kunstenaars en kunstvormen onderling, maar ook met en tussen de bezoekers die het gevarieerde programma komen beleven.

Thematisch uitgangspunt is uiteraard de liefde, maar meer specifiek De Lenige Liefde, naar de debuutbundel van Herman de Coninck. Uit dit poëtische kleinood blijkt namelijk dat de liefde werkelijk lenig is: ze is rekbaar, wendbaar, veranderlijk en hoewel ze door ieder van ons op een andere manier wordt ingevuld, geven we samen vorm aan het begrip dat ‘liefde’ is. Herman de Coninck schreef in De Lenige Liefde over zijn liefde voor kunst, voor schoonheid en voor zijn land, maar uiteraard ook over verliefdheid en passie, duurzame liefde en uitdovende liefde. Deze caleidoscoop aan onderwerpen die bij het verzamelwoord ‘liefde’ horen, vormt de basis voor onze inhoudelijke invulling.

De Karavaan

De Karavaan is een verzameling van zeven caravans, elk ‘bewoond’ door een koppel of trio. Schrijvers, illustratoren en kunstenaars ontmoeten elkaar en vormen hun caravan om tot tentoonstellingsplaats, ontmoetings- en belevingsruimte of tot atelier. Het uitgangspunt voor De Karavaan is de verbinding, in het kader van de liefde die tussen alle lijnen en lagen van mensen onderling bestaat, maar ook tussen de mens en zijn omgeving, natuur, muziek, beeld en woord. Enkele caravans worden specifiek op kindermaat uitgewerkt, in het kader van de liefde door de ogen van het kind, zodat ook de kleinste bezoeker visueel en auditief kan genieten. Elke caravan staat in het teken van een specifiek subthema.

Liefde tussen de lijnen

10 februari 2018