PERFORMANCE

Stones for freedom

7 november 2021, 16u

"Stones for Freedom" is een performance over het overwinnen van angsten, het durven loslaten en het vinden van verbondenheid.

In deze performance verwerkt Nathalie Vanheule haar eerdere performance 'The starting point' die ze realiseerde tijdens de biënnale van architectuur in Venetië in 2016 in Molino Stucky en haar performance 'No Fear' die ze in volle lockdown in haar atelier in december 2020 met actrice Alice De Waele realiseerde. De restanten van deze laatste geheime performance zijn verwerkt tot een kunstwerk en worden getoond op de expo.

Vandaag nodigt ze in Damme actrice Alice De Waele uit om deze performance over het loslaten en het overwinnen van angsten te verwerken. Elke dag moeten we kleine en grote angsten overwinnen. Angst is een begin en een einde, het startpunt is ergens in het midden. Door dingen los te laten kunnen we iets nieuws creëren. We zoeken allemaal naar verbondenheid. Kwetsbaarheid is een belangrijk onderdeel om het contact en de kracht met elkaar te voelen. Angst is de grootste belemmering in elk creatieproces. Het startpunt ligt ergens tussenin.

Acteurs: Alice De Waele en Nathalie Vanheule
Muziek: SX in samenwerking mer Nathalie Vanheule