Stadsfestival Damme presenteert elk jaar verzamelde verhalen. De kracht van het woord en de macht van het beeld spelen de hoofdrollen. Met een combinatie van onder andere literatuur, poëzie, beeldende kunst, fotografie, filosofie, erfgoed,  natuur en gastronomie brengt Stadsfestival Damme een belevingsfestival voor jong en oud. Damme geeft je zo graag tijd voor onthaasting, ontdekking en ontmoeting.

Stadsfestival Damme

Het nest tussen waarheid en herinnering

14 september t.e.m. 18 december 2019

Stadsfestival 2019

In de mix van verzamelde verhalen spelen tijdens Stadsfestival Damme de kracht van het woord en de macht van het beeld de hoofdrollen. Met een combinatie van onder andere literatuur, beeldende kunst, fotografie, filosofie, natuur en gastronomie brengt Stadsfestival Damme een belevingsfestival voor jong en oud. Damme geeft je zo graag tijd voor ontdekking, ontmoeting en ontplooiing. Tijdens de tweede editie brengt het festival het nest tussen waarheid en herinnering in beeld. In de oude jongensschool, de hospitaalsite (dit jaar inclusief een deel van de Margaretavleugel) en de kerk tonen diverse kunstenaars hoe zij dit thema ervaren. Ook op het poëzieparcours langs een deel van de Damse vesten gaan natuur en woord dan in dialoog met elkaar rond dit thema.

Onder de noemer Winterzinnen staan hier op weekend- en feestdagen regelmatig een gevarieerd aanbod aan intieme evenementen op de agenda die graag een brug slaan naar verschillende kunstdisciplines. Het programma is te vinden op de website www.stichtingijsberg.be.

Blijf je graag op de hoogte van al wat het Stadsfestival en IJsberg te bieden hebben? Volg ons dan op facebook en instagram!

poezieroute
round-05
Camille Dufour
Anne Wenzel2
Marwan Moujaes
Ana Frois
Eline 't Sant1
Tim Etchells 2
Grote borst_Hugo Debaere 2
Frank Halmans 5
Koen Fillet & Peter De Meyer
Matthias De Wolf
Marieke Bolhuis3
Guido Geelen
Stief DeSmet
Gonou
Didier Faustino, A home is not a hole

Deelnemende kunstenaars:

Een bezoek aan het Stadsfestival start bij IJsberg in de voormalige jongensschool van Damme. Naast het onthaal van het festival vind je hier ook een gezellige ontmoetingsplek. Met een leescafé, een boekshop en een expo-ruimte valt er bij IJsberg voor jong en oud wat te beleven.