Ephameron

Pop-up atelier #2

26 maart - 25 april 2021

Eva Cardon (1979), oftewel Ephameron, studeerde illustratieve vormgeving en schilderkunst. Haar pseudoniem verwijst naar de vluchtigheid en veranderlijkheid van het leven. Ephameron publiceert in o.m. De Standaard, De Tijd, L’Echo, de Volkskrant, Knack Weekend en The New York Times. Ze exposeert en cureert tentoonstellingen over de hele wereld, en doceert daarnaast beeldverhaal aan LUCA School of Arts/Sint-Lukas Brussel.

In haar werk documenteert Ephameron intieme, onopvallende drama’s die samen een mensenleven vormen. Met Nooit meer alleen gaat Ephameron op zoek naar een (beeld)taal om verschillende facetten van het moederschap aan het begin van de 21e eeuw vast te leggen. Ze doet dat aan de hand van eigen ervaringen en getuigenissen van anderen. De veranderende relaties tussen moeder/vader/kind worden tastbaar gemaakt in 7 hoofdstukken, zoals de symbiose na de geboorte, traumatische ervaringen, het aanleren van de taal en uiteindelijk onthechting. Hierbij staan de visuele symboliek van o.a. de cirkel en het water centraal.

Ephameron installeert zich hier in het 'pop-up atelier' van IJsberg, als tweede in een reeks van opeenvolgende kunstenaars. Ze exposeert er haar werk, maar zal er op verschillende momenten ook zelf aan de slag gaan. Kom een praatje maken!

☞ Bij Stichting IJsberg kan je geen reservatie maken. Wel moet je je bij het binnenkomen registreren.

Hier vind je alles nog eens op een rijtje.

NOOIT MEER ALLEEN