Pop-upatelier

Ephameron

28 - 29 - 30 mei 2021

In het kader van de expo 'Nooit meer alleen'.

In haar werk documenteert Ephameron intieme, onopvallende drama’s die samen een mensenleven vormen. Met 'Nooit meer alleen' gaat Ephameron op zoek naar een (beeld)taal om verschillende facetten van het moederschap aan het begin van de 21e eeuw vast te leggen. Ze doet dat aan de hand van eigen ervaringen en getuigenissen van anderen. De veranderende relaties tussen moeder/vader/kind worden tastbaar gemaakt in 7 hoofdstukken, zoals de symbiose na de geboorte, traumatische ervaringen, het aanleren van de taal en uiteindelijk onthechting. Hierbij staan de visuele symboliek van o.a. de cirkel en het water centraal.

Ephameron installeert zich hier in het 'pop-up atelier' van IJsberg, als tweede in een reeks van opeenvolgende kunstenaars. Ze exposeert er haar werk in het kader van haar nieuwste publicatie 'Nooit meer alleen', maar zal er ook zelf aan de slag gaan. Zo werkte ze tijdens de paasvakantie in alle stilte aan haar reeks illustraties voor GGG#8. Die zijn nu te zien op de poëzieroute, bij tien geselecteerde gedichten van Herman de Coninck.

Ephameron is aanwezig in haar tijdelijk atelier op:

Kom een kijkje nemen/een praatje maken/laat een boek signeren!

Praktisch

Een bezoek aan Stichting IJsberg moet je niet vooraf reserveren. Hou wel rekening met de coronamaatregelen.

Hier vind je alles nog eens op een rijtje!

Stichting IJsberg

SlOTWEEKEND EPHAMERON