Dichter Max Temmerman brengt om 15u een eerste lezing van zijn prozadebuut 'Coniferen'. Actrice Vanessa Broes gaat met hem in dialoog.

Max Temmerman debuteerde in 2011 met 'Vaderland', dat in 2013 werd gevolgd door 'Bijna een Amerika'. Hiervoor ontving hij de Herman de Coninck Publieksprijs. Met zijn derde bundel 'Zondag acht dagen', die verscheen in 2015, werd een drieluik afgesloten. Het luisterboek 'De meeste mensen die ik ooit ben geweest' bestaat uit een selectie van vijftig gedichten uit dat œuvre. Zijn meest recente gedichtenbundel 'Huishoudkunde' verscheen in 2018.

'Coniferen' is een verhaal over het verlies van ouders, de relatie tussen een broer en zus, over rijkdom, jaloezie en over ziekelijke paranoia. Meer info op: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/coniferen

"Max Temmerman schreef een roman met thema’s en sferen, een stijl en een toon, die de lezers van zijn gedichten zullen herkennen. Met een knipoog naar Simenon, zet hij de lezer doelbewust op het verkeerde been. Coniferen blijkt op meer dan een manier te tonen hoe de duisternis kan neerstrijken achter de gevels, om zich te nestelen in de gedetailleerd beschreven interieurs." - Annelies Verbeke

Wil je zeker zijn van een plaatsje? Schrijf je gratis in via tickets bestellen of op onze website www.stichtingijsberg.be
Nadien, om 16u30, worden twee tentoonstellingen officieel geopend:

Parazart #1: 15.02 t.e.m. 26.04.2020
Peter Troucheau en Claude Dendauw