KUNSTENFESTIVAL WATOU 2015

In de luwte van de tussentijd

Kunstenfestival Watou viert haar 35ste verjaardag en daarom trakteren we onze bezoekers graag op een portie tijd. Met de ondertitel ‘in de luwte van de tussentijd’ als rode draad wordt Kunstenfestival Watou meer dan ooit een traag, maar boeiend belevingsfestival.

Het is niet vanzelfsprekend om in onze flitsende multimediale wereld traagheid toe te laten. De wereld ademt slordig en haastig verder, we drammen en denderen maar door: drukdrukdruk. Geen tijd voor tussentijd.

katrien deconinck
merel
sophie muller
telefooncellen
naamloos (7 van 50)
banner_W15
naamloos (47 van 50)
naamloos (31 van 50)

Samen met kunstenaars, dichters, schrijvers en u en andere doordenkers willen we deze zomer in Watou even stil staan. We willen aandacht schenken aan aandacht voor de juiste dingen. We omarmen de schoonheid van het alledaagse. We koesteren en vermenigvuldigen de momenten van verwondering. We nemen tijd voor weemoed en herinnering. Goede schrijvers en kunstenaars hebben de gave om de alledaagse kleine dingen en voorbijgaande momenten anders te benaderen: zij zien meer, kijken anders. Hun werk vertelt er over. Maak dus even tijd om los te laten, om samen met hen aangenaam te verpozen, met aandacht voor de kabbelende alledaagse tussentijd.