STADSFESTIVAL DAMME 2019

Het nest tussen waarheid en herinnering.

Stadsfestival Damme presenteert elk jaar verzamelde verhalen. De kracht van het woord en de macht van het beeld spelen de hoofdrollen. Met een combinatie van onder andere literatuur, poëzie, beeldende kunst, fotografie, filosofie, erfgoed,  natuur en gastronomie brengt Stadsfestival Damme een belevingsfestival voor jong en oud. Damme geeft je zo graag tijd voor onthaasting, ontdekking en ontmoeting.

Tijdens de tweede editie brengt het festival het nest tussen waarheid en herinnering onder de aandacht. In de oude jongensschool (IJsberg), de historische Hospitaalsite, de Margaretavleugel en de kerk tonen diverse kunstenaars hoe zij dit thema ervaren. Op het poëzieparcours langs een deel van de Damse vesten brengen we ‘De tijd duurt maar een mensenleven lang’: het leven en werk van de onvolprezen schrijver-dichter Remco Campert gaat er in dialoog met de natuur.

Didier Faustino, A home is not a hole
Hans Klein Hofmeijer 2
Jan Enno de Jong 7
IMG_0683
IMG_0691
Javier PÇrez 2
IMG_0701

Een bezoek aan het Stadsfestival start bij IJsberg in de voormalige jongensschool van Damme. Naast het onthaal van het festival vind je hier ook een gezellige ontmoetingsplek. Met een leescafé, een boekshop en een expo-ruimte valt er bij IJsberg voor jong en oud wat te beleven. Onder de noemer Winterzinnen staat hier op weekend- en feestdagen regelmatig een gevarieerd aanbod aan intieme evenementen op de agenda die graag een brug slaan naar verschillende kunstdisciplines. Het programma is te vinden op de website.

Bekijk hier het overzicht van alle kunstenaars.