KUNSTENFESTIVAL WATOU 2017

Over alleenigheid en ondraaglijke eenzaamheid

Van 1 juli tot en met 3 september kon je in het grensdorp Watou terecht voor de 37ste editie van Kunstenfestival Watou. Met als overkoepelend thema over alleenigheid en ondraaglijke eenzaamheid brachten we opnieuw verzamelde verhalen van kunstenaars en dichters samen. De bezoekers konden een parcours langsheen tien locaties volgen en troffen er een symbiose van beeldende kunst en poëzie in onder andere een graanschuur, de kelder van een brouwerij, de stalletjes van een hoeve en een park. Voor het campagnebeeld van dit jaar kozen we een fragment uit het werk 'Personne n'appartient a personne' van Rogerio Reis dat in het Festivalhuis te zien was.

web_Javier Perez_El baille de infinito
Bertrand Planes_Life Clock
Kristin McIver_Are you still there
Chad Wright_Masterplan phase one en Sandy Smith we are building
Javier Perez_El baille de infinito
Katrin Dekoninck_Zonder titel

Ook deze zomer boden we op weekend- en feestdagen onze bezoekers met Zomerzinnen een gevarieerd programma aan. We slaan immers graag een brug naar verschillende kunstdisciplines en lieten onze bezoekers zo genieten van onder andere een boeiende auteurslezing, een intieme leesclub, een meeslepende voorstelling, een fijne workshop of een verrassend optreden. De volledige kalender met een terugblik op de afgelopen zomer vind je hiernaast in de rechterkolom.

Voor onze jongste bezoekers voorzagen we zoals elk jaar een mooie uitgave die hen begeleidt langsheen het kinderparcours. Zo werd de 37ste editie van Kunstenfestival Watou opnieuw een belevingsfestival voor jong en ouder.