'T RAAM

ELKE WEEK VANAF 11 SEPTEMBER 2020

Vanaf vrijdag 11 september zetten we bij IJsberg elk weekend een andere kunstenaar op straat: niet helemaal, maar toch. Onze kunstwisselvitrine 'TRAAM in de Burgstraat wordt elke vrijdag voor een week ingenomen door een kunstenaar die één van zijn favoriete werken presenteert.

'TRAAM #01

Yvan Derwéduwé

Het oeuvre van Yvan Derwéduwé oogt speels. Steeds terugkerend zijn de triviale elementen die hij uit de werkelijkheid plukt. Toch schuilt achter het triviale een diepere laag. Zo laat hij zich leiden door de emotie ‘ressentiment’: de wrok en de neiging om wraak op iets of iemand te nemen. Zijn sculpturen ondergaan dan ook brute transformaties, hoewel ze teder en poëtisch van aard blijven.

'TRAAM #02

Randall Casaer

Hij noemt zichzelf artiest, auteur, tekenaar, mensenfluisteraar, winkelier en grommelpot. Hoe dan ook: taal loopt als een rode draad doorheen al het artistieke werk van Randall Casaer. Zijn tekeningen zijn vaak schetsachtig en lijken onafgewerkt. Zelf wantrouwt hij gedachten en tekeningen die af zijn, ze ademen en leven in zijn ogen minder dan de ruwe schets. Zijn teksten en tekeningen zijn niet altijd even vrolijk en roepen vaak melancholie, verdriet en nostalgie op bij de toeschouwer.

'TRAAM